Faaliyet modeli bileşenleri çeşitli katmanlar bazında analiz edilmeli, gelecek duruma yönelik verimlilik/iyileştirme fırsatları tespit edilmelidir.
- Müşteriler
- Öncelikli büyüme hedefi olan segmentler nelerdir?
- Kanallar:
- Yıllar bazında hangi kanalda ne kadar büyüme hedef bulunmaktadır?
- Ürünler:
- Kategoriler bazında yıllık büyüme hedefleri nedir?
- Organizasyon:
- Hedef organizasyon modeli nasıl olmalıdır?
- İnsan Kaynağı:
- Ortak Hizmetler nasıl yapılandırılacaktır? Hangi süreçlerin merkezileştirilmesi öngörülmektedir?
- Lokasyon:
- Fonksiyonlar arası görev ve sorumluluklar nasıl paylaştırılacaktır?
- Süreçler:
- Hedef organizasyon modeli ile uyumlu verimlilik sağlayacak iş akışları nasıl olmalıdır?
- Teknoloji:
- Hedef operasyon modelini destekleyecek veri ve teknoloji alt yapısı nasıl olmalıdır?
Faaliyet Modelinin her bir bileşeninin; kurumsallaşma, sürdürülebilirlik, optimum maliyet ve iç/dış müşteri memnuniyeti gereksinimlerine yanıt verecek şekilde ele alınması gerekmektedir.
- Hangi yetkinlik kümesine ihtiyaç bulunmaktadır?
- Organizasyona kazandırılması gereken yetkinlikler nelerdir?
- Fonksiyonların yönetişim mekanizması nasıldır?
- İşler ne şekilde gruplanarak nasıl ekipler ile yürütülecektir?
- İlgili fonksiyonlar kime ne şekilde hizmet sunacaktır?
- İş yapış şekilleri nasıl takip edilecektir?
- Tekrarlı işleri ve verimsizlikleri elimine edecek İş akışları nasıl olmalıdır?
- Teknoloji uygulamaları ile aktiviteler nasıl eşlenmelidir?
- İlgili fonksiyonların performansı nasıl ölçülmelidir?
- Fonksiyon unvanlarının rol ve sorumlulukları nelerdir?